yläbanneri

Kuvia
Tarinoita

SRA-kilpailu
Yhdistyksen järjestämä SRA-piirinmestaruuskilpailu paukutellaan 1.5.2016 luonnonkauniilla Hevosmäen ampumaradalla Myllykoskella. Aseina kivääri, pistooli ja haulikko (max 3.5mm haulit). Osallistumismaksu 10€, mukaan SRA-ampujakortti tai todistus suoritetusta kurssista sekä todistus vakuutuksesta.
Tervetuloa!

Tiedoite kirjattu 2. tammikuuta 2013

Sankarivainajien muistotaulujen kohtalo askarruttaa

Lähes jokaisessa lakkautetussa kyläkoulussa sijainneiden Sankarivainajien muistotaulujen kohtalo askarruttaa. Reserviläispiirin toiminnanjohtajalta on tullut pyyntö paikallisille kerhoille ja yhdistyksille selvitellä koulu koululta nykyinen tilanne ja pyyntö tarvittaessa ryhtyä toimiin taulun siirtämiseksi "turvaan"

*Kun koulu on lakannut, mutta rakennus siirtynyt esim. kyläyhdistykselle tai paikalliselle seuralle, asia on varmasti kunnossa, mutta silti tieto taulun olemassa olosta ja mahdollisesta jatkosijoituksesta otetaan enemmän kuin mielellään vastaan!
*Jos rakennus on myyty täysin ulkopuoliselle taholle, esim. ulkomaalaisille, mikä on taulun kohtalo?

Nämä taulut ovat osa kansallista ja paikallista identiteettiämme ja historiaamme, jonka tulee säilyä.

Keräämme tietoja alueemme lakkautettavista kouluista ja niissä mahdollisesti sijaitsevista sankarivainajien muistotauluista. Kaikki tieto Sankarivainajien muistotaulujen nykyisistä sijainneista on arkistotavaa tietoa!
Tietosi voit ilmoitella  Kotkan seudun reserviläisille osoitteeseen kotressihteeri@gmail.com

Postiosoite : Kotkan seudun reserviläiset ry, Leistinpolku 8 48410 Kotka
Kaikki oikeudet pidätetään © Kotkan seudun reserviläiset ry 2013